BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Smerfy

Wychowawca: Sonia Płaczek

Wiejskie przysmaki– propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

(piątek, 16.04.2021 r.)

 Tematyka tygodniowa: Wiosna na wsi.
Temat dnia:
Wiejskie przysmaki.

1.Dzisiejsze zajęcia dotyczą mleka i produktów mlecznych.

Zobacz uważnie film o przetworach mlecznych.

Przygody Oli i Stasia #4 🧩 Produkty mleczne – YouTube

Pytania po obejrzeniu filmu:

– Jakie produkty możemy wytworzyć z mleka?

– Gdzie musimy przechowywać mleko?

– Ile szklanek mleka musimy wypić dziennie?

– Co można nam przygotować w domu z mleka?

2. ,,Czy to zrobione jest z mleka?”- karta pracy16.04. mleko

3. Spróbuj rozwiązać zagadki pt. ,,Wiejskie przysmaki” zagadki

4. Dodatkowo zadanie rozwijające umiejętność czytania ze zrozumieniem  czytanie

5. Zabawy i zajęcia z j. angielskiego

Powtórz piosenkę na powitanie

Hello! | Super Simple Songs – YouTube

Powtórz nazwy dzikich zwierząt razem z piosenką

Walking In The Jungle | Super Simple Songs – YouTube

Karta pracy Animals 16.04. animals

Pozdrawiam p. Sonia


Ważna praca rolnika– propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania (czwartek, 15.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: Wiosna na wsi.
Temat dnia: Ważna praca rolnika.

  1. Poranna rozgrzewka

Układy taneczne # 7 – Sałatka owocowa z polewą czekoladową – YouTube

2.  Opowiadanie: „Gospodarstwo ekologiczne” Gospodarstwo ekologiczne

Posłuchaj opowiadania czytanego przez Rodzica i spróbuj odpowiedzieć na pytania.

Pytania: Gdzie pojechały dzieci? Co widziały? Po co poszły do kurnika? Co zrobiły z jajek?

3. Praca rolnika- znajdź 9 szczegółów, którymi różnią się ilustracje.15.04. różnice

4. Dodatkowo:

Wykonaj działania działania

Powtórz dni tygodnia oraz miesiące

Dni tygodnia (matzoo.pl)

Liczymy miesiące (matzoo.pl)

5.Zabawy z językiem angielskim

Powtórz piosenkę na powitanie

Hello! | Super Simple Songs – YouTube

Powtórz nazwy leśnych zwierząt razem z piosenką, którą śpiewaliśmy jesienią

Walking In The Forest | Kids Songs | Super Simple Songs – YouTube

Gra planszowa Animals gra

Zagraj z mamą i tatą w grę planszową- nazwij zwierzęta, które pamiętasz w języku angielskim. Jeśli, nie pamiętasz nie szkodzi- nazwij je po polsku, wyodrębnij głoskę pierwszą i ostatnią oraz podziel nazwę na sylaby. Pamiętaj- przesuwając się pionkiem po planszy liczymy w j. angielskim.

Pozdrawiam p. Sonia


Środa 14.04.2021 r.
 
Dzień dobry 
 
Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka – rodzice i ich dzieci.
 
1. Przywitajmy się piosenką. Zaproście do wspólnego śpiewania i tańczenia mamę, tatę lub rodzeństwo.
 
2. Posłuchajcie wiersza  Stanisława Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku”

 

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa -łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa -łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciatko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę-łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.
3. Pytania do wiersza
Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
Co się wydarzyło?
Kto spowodował kłopoty?
Co zrobił gospodarz?
4. Zabawa – domino
Dziecko ma za zadanie  wyciąć obrazki wzdłuż przerywanej linii a następnie  ułożyć z rozsypanych klocków ciąg, tak by klocki stykały się bokami, na których przedstawiono mamę i jej dziecko.

do pobrania karta pracy Domino

5. Utrwalenie nazw zwierząt z bajką edukacyjną 
Szukam mamy 

6. Zabawa ruchowa ze zwierzętami  z zagrody

Zabawa ruchowa

7. Odgłosy zwierząt. Spróbuj przeczytać  i połącz odgłos ze zwierzęciem, które je wydaje.
Pokoloruj zwierzęta
karta pracy odgłosy zwierząt

 

Pozdrawiam


Dzień w gospodarstwie– propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

(wtorek, 13.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: Wiosna na wsi.
Temat dnia: Dzień w gospodarstwie.

1.Zajęci rytmiczne – ruchowe z liczeniem

Lekcja 4 – Ćwiczenia z liczeniem W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI – YouTube

2.Oglądanie filmu edukacyjnego o zwierzętach na wsi

Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi – film edukacyjny dla dzieci – lekcja po polsku – YouTube

3.Po obejrzeniu filmu spróbuj wykonać ćwiczenie: Co daje krowa?13.04 krowa

4.Ćwiczenie Jakie to zwierzę? dorysuj-zwierzęta

5.Wiejskie sudoku

Sudoku "Zwierzęta z wiejskiej zagrody" by Karolina Kwiatkowska by karolina.kwiatkowska.p214 on Genially

6.Wspólne rysowanie

Pamiętasz jak uczyliśmy się rysować ? Dzisiaj kolejna propozycja

Świnka – RYSOWANE WIERSZYKI – YouTube

7.Zabawy z językiem angielskim

Powtórz piosenkę na powitanie

Hello! | Super Simple Songs – YouTube

Powtórz nazwy zwierząt po angielsku

Wild animals for kids – Vocabulary for kids – YouTube

Karta pracy- Połącz nazwę zwierzęcia z odpowiednią ilustracją 13.04 wild animals

Pozdrawiam p. Sonia



Na wiejskim podwórku. – propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania (poniedziałek, 12.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: Wiosna na wsi.
Temat dnia: Na wiejskim podwórku.

1. Słuchanie opowiadania pt. ,,Uparty kogut” M. Stękowska-Zaręba

Uparty kogut – bajka do słuchania – YouTube

Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego opowiadania.

„Uparty kogut” – uważne słuchanie opowiadania (learningapps.org)

2.Zwierzęta na wsi- dziecko próbuje rozpoznać zwierzęta mieszkające na wsi, może także opowiedzieć coś o nich, np. jak wyglądają, jaki odgłos wydają.

Zwierzęta na wsi 🐮🐴 – YouTube

3.Praca plastyczna Kura i kogut- nauka rysowania krok po kroku

EASY TO DRAW HEN – YouTube

4.Dodatkowo- karty pracy:

Gdzie mieszkają zwierzęta? 12.04. zwierzęta i ich domy

Policz zwierzęta  12.04 wieś

5.Zabawy z językiem angielskim Wild animals. W tym tygodniu będziemy powtarzać słownictwo związane z dzikimi, egzotycznymi zwierzętami.

Nauka piosenki ‘What do you see?’ What Do You See? Song | Wild Animals | Learn English Kids – YouTube

Dodatkowo- powtarzamy piosenkę o kolorach I See Something Blue | Colors Song for Children – YouTube

Pozdrawiam p. Sonia


Zrób do przodu cztery kroki – propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

(piątek, 09.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: Sport to zdrowie.
Temat dnia: Zrób do przodu cztery kroki.

  1. ,,Pogodne ćwiczenia”-rytmika dla dzieci. Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo…gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy.

Pogodne ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI – YouTube

  1. Słuchanie opowiadania o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”, odpowiadanie na pytania do treści wiersza.

 „Sport to zdrowie” Doroty Kossakowskiej

 Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem. Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem?

Pytania do opowiadania:

– Jak myślisz, co trzeba robić, żeby być zdrowym?

– Czy trzeba uprawiać sport?

– Co trzeba jeść?

  1. Poruszanie się według słów rymowanki: „Zrób do przodu cztery kroki …“ Przeliczanie kroków.

Poruszaj się do słów rymowanki

Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.

  1. Masażyk relaksacyjny. Wykonaj masażyk relaksacyjny na pleckach mamusi/tatusia.

Dziecięce masażyki – YouTube

  1. Dodatkowo zabawy matematyczne:

Krzyżówka matematyczna09.04 krzyżówka

Dodawanie i odejmowanie w zakresie do 10.

Dodawanie/odejmowanie w zakresie 10 – Test (wordwall.net)

Dodawanie i odejmowanie w zakresie do 20.

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 – Połącz w pary (wordwall.net)

  1. Zabawy z językiem angielskim

Powtórz nazwy zwierząt na farmie z pomocą piosenki

https://youtu.be/Rs972keaw1k

Jakie zwierzę będzie następne?- karta pracy worksheet 2 .pdf – Dysk Google

Gra memory Farm Animals FARM ANIMALS (learningapps.org)

Pozdrawiam p. Sonia


Sportowe zgadywanki – propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania (czwartek, 08.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: Sport to zdrowie.
Temat dnia: Sportowe zgadywanki.

  1. Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku”

Zatańcz do utworu: „Wiosna”. Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?

Antonio Vivaldi – „Wiosna” – Bing video

 

  1. Rozwiązywanie zagadek na temat sportu:

Zagadki dla dzieci o sporcie • Zagadki ze sportem • Zagadki Dla Dzieci .NET

Dyscypliny sportowe 1 (learningapps.org)

Sport zespołowy, czy indywidualny? (learningapps.org)

Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.

 

  1. Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna: „Stadion sportowy”.

Zbuduj z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz, co oznaczają słowa: „trybuny”, „płyta boiska”, „murawa”?

 

  1. Trening fitness: „Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami”

Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami – trening fitness dla dzieci część 1 – YouTube

 

  1. Dorysuj piłki mieszcząc się w liniaturze. 08.04. piłki grafomotoryka
  1. Kodujemy dyscypliny sportowe. 08.04. kodowanie
  1. Zabawy z j.angielskim

Zaśpiewaj piosenkę na powitanie Hello! | Super Simple Songs – YouTube

Połącz zwierzęta z ich nazwami- karta pracy08.04. farm animals

Zaśpiewaj i zatańcz piosenkę Animal Freeze

Animal Freeze Dance | Kids Music | Songs for Kids | The Kiboomers | Esl | Toddler – YouTube

Pozdrawiam p. Sonia


Znam dyscypliny sportowe – propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

(środa, 07.04.2021 r.)

 

Tematyka tygodniowa: Sport to zdrowie.
Temat dnia: Znam dyscypliny sportowe.

  1. „Prosty taniec” – gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką. Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

  1. „Jakie znasz dyscypliny sportowe” – burza mózgu. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych, które wskazuje dziecko lub jego bliscy.
  2. Posłuchaj wiersza E. Pawlak: „Elementarz sportowy” a następnie zobacz filmik edukacyjny na temat dyscyplin sportowych  https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE
  3. Ćwiczenie kreatywności ” Przyrząd do ćwiczeń” Wymyślanie przyrządu do ćwiczeń, wykorzystanie przedmiotów, które można znaleźć w domu. (zdjęcie z przyrządem można umieścić na grupie Smerfy).
  4. „Co to za sport? „- karta pracy 07.04 sporty
  5. Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego. Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?
  6. Zabawy z językiem angielskim- Farm animals 

Powtórz słownictwo związane ze zwierzętami mieszkającymi na farmie.

Farm animals for kids – Vocabulary fo kids – YouTube

Zabawa: Co to za zwierzę? Zaznacz prawidłową odpowiedź

              farm animals – Test (wordwall.net)

              Farm Animals (learningapps.org)

Pozdrawiam p. Sonia

 


Wtorek  06.04.2021 r. 
 
Dzień dobry Smerfy
 
Temat tygodnia: Sport to zdrowie.
 
Temat dnia: Po Świętach czas na ruch
 
Propozycje zabaw i zajęć
 
1. Proponuję przeczytać dziecku wiersz:
„Elementarz sportowy” – Edyta Pawlak
 
Każde dziecko o tym wie: Chcesz być zdrowy – ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa. Są reguły, jest zabawa.
Jest dyscyplin co nie miara, część z nich nowa, a część stara.
Od wędkarstwa, sztuk łowieckich, od antycznych igrzysk greckich,
poprzez dzieje, poprzez lata aż do współczesnego świata.
Każdy znajdzie coś dla siebie Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.
Może rolki, koszykówka, rower, piłka lub siatkówka,
szachy, judo czy pływanie taniec, skoki, żeglowanie
biegi, sanki i łyżwiarstwo, hokej, snowboard czy narciarstwo?
Może tenis lub karate? Namów mamę, siostrę, tatę.
Również dla twojego brata dobrodziejstwa sportów świata:
refleks, sprawność, orientacja, walka i rywalizacja.
Ważna jest też ta zasada (to zaleta jest, nie wada):
nie są ważne tu medale, lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,
czy szanujesz przeciwnika. Jaki jesteś, stąd wynika!
Sport nauczyć może wiele. Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,
a z wszystkiego jedna racja: górą sport i rekreacja! 
 
2. Prawda czy fałsz?” – quiz o ruchu.

 

Rodzic czyta kolejno zdania. Gdy dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, podnosi ręce w górę i pokazuje „słoneczka”, a gdy uzna, że zdanie jest fałszywe, uderza dłońmi o podłogę.

  • Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.     PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji.   FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.  PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem.   FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu.  PRAWDA

3. Zabawa ruchowa Głowa, ramiona, kolana, pięty

4. Zamaluj pola z literami, które są potrzebne do napisania wyrazu z ramki.

Karta pracy

5. Krótka bajka edukacyjna Sport to zdrowie

6. Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobic chociaż kilka kroków więcej. 

Miłej zabawy



Wielkanoc tuż, tuż- propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

(piątek, 02.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: ,,Wielkanoc”
Temat dnia: „Wielkanoc tuż, tuż.

Dzisiaj ostatni dzień – piątek, a więc czas na podsumowanie

  1. Oglądanie filmu edukacyjnego pt. ,,Tradycje Wielkanocne”

EduKredka – Tradycje Wielkanocne / Film edukacyjny #DLADZIECI #11 – YouTube

  1. Rozwiązywanie zadań związanych z Wielkanocą

Zadania wielkanocne dla dzieci – YouTube

lub

Co wiesz o WIELKANOCY? – TEST (learningapps.org)

  1. Wielkanoc, czy Boże Narodzenie- grupowanie ilustracji

WIELKANOC CZY BOŻE NARODZENIE (learningapps.org)

  1. Zabawy z j. angielskim

Polecenie dla dziecka: Posłuchaj i połącz kolor (audio) z odpowiednią pisanką

Colourful Easter eggs… matching (learningapps.org)

Zabawa ruchowa- wykonywanie ćwiczeń razem z wielkanocnym zajączkiem

Hop Hop Little Bunny | Kids Song | The Kiboomers | Easter Songs | Easter Bunny | Children – YouTube

Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych życzy p. Sonia


Wielkanocny przysmak- propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania (czwartek 01.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: ,,Wielkanoc”
Temat dnia: „Wielkanocny przysmak”

  1. Czytanie wiersza Nieznośne jajo Ewa Stadtmüller

Wczoraj dzieci poznały bajkę o pisankach, natomiast dzisiaj poznają potrawy, do których potrzebne są jajka.

Uciekło jajeczko kokoszce z kurnika.

Toczy się prędziutko, przed mamą umyka.

 Czekaj- woła mama – pozwól się wysiedzieć.

Pod moim skrzydełkiem, będzie ci jak w niebie.

Może się okaże, żeś jest kogucikiem

Z prześlicznym ogonem,

z czerwonym grzebykiem…

Jajko się skrzywiło: za wszystko dziękuję.

Przygoda mnie czeka, wyraźnie to czuję.

Zobaczył je kucharz wesoły, rumiany:

Nadobne jajeczko ruszaj ze mną w tany!

Hola, hej! Nie zmykaj tak szybko z podwórka.

Zapraszam cię pięknie do mego mazurka. 

Jajo brwi zmarszczyło: znam Cię, mój kochany

  Z cukrem mnie ukręcisz, oto twoje tany.

Przyturlaj się do mnie! – Zosia zawołała.

Zaraz będzie z ciebie pisanka wspaniała.

Na pisance bazie, słodziutki mazurek,

kogutek, co ogon z tęczowych ma piórek.

Jajko podskoczyło: Sztukę sobie cenię,

weź mnie w swoje rączki, chętnie się odmienię.

 Popatrz, mamo, będę ślicznie ozdobione

 i razem z barankiem jutro poświęcone.

Rozmowa kierowana na temat treści wiersza. Zadajemy dziecku pytania np. :

– Skąd uciekło jajo?

– Z kim rozmawiało?

– Co proponowała mu mama?

– Co chciał z niego zrobić kucharz?

– Czyja propozycja najbardziej spodobała się jajku?  

  1. Porozmawiajmy z dzieckiem na temat ,, Do czego potrzebujemy jajek? Do jakich potraw?

-potrzebujemy do jajecznicy, sałatki (z gotowanymi jajkami), lodów, a przede wszystkim do ciast i biszkoptów.

    3. Rozmowa na temat ilustacji Mazurek

Mazurki to typowe ciasta świąteczne, które piecze się w okresie Wielkanocy. Mazurki powinny być niskie. Wypieka się je w różnych kształtach – najczęściej są prostokątne (w tym kwadratowe) Najpopularniejszym mazurkiem prawdopodobnie jest mazurek królewski, czyli kruche ciasto z dużą ilością migdałów oblane domowej roboty konfiturą. W wielu polskich domach przygotowuje się także mazurek orzechowy z bezą lub z czekoladą. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie by zamiast kruchego spodu wykorzystać ciasto marcepanowe bądź biszkopt. Przekładać można je masą orzechową, kajmakową, budyniową, marmoladą, powidłami. Mazurki powinny być bogato udekorowane: mogą być wzorki z lukru, orzechy, kolorowe maczki i inne.

  4. Praca plastyczna Wielkanocny mazurek mazurek

Na kartce malujemy dziecku prostokąt i dzielimy go na pół. Po lewej stronie malujemy różne wzory.

Polecenie dla dziecka: Z prawej strony dorysuj takie same wzory jak z lewej.

5. DODATKOWE:

Zabawy w czytanie

wielkanoc czytanie – Połącz w pary (wordwall.net)

WIELKANOC – Test (wordwall.net)

6. Zabawy z językiem angielskim:

Oglądanienie bajki o psie, który szukał kolorowych pisanek:

Spot’s First Easter – YouTube

Easter Memory- gra, polegająca na odszukaniu takich samych par obrazków:

Easter Memory by Magdalena Wróblewska on Genially

Pozdrawiam p. Sonia


Środa  31.03.2021 r. 
 
Dzień dobry Smerfy
 
Temat dnia: Pisanki, kraszanki….
 
Propozycje zabaw i zajęć
 
1.  Na początek ćwiczenia gimnastyczne w formie gry. Można grać całą rodziną.
    Przygotujcie kostkę do gry
  1. wersja – rzucamy kostką i wykonujemy wybrane ćwiczenie
  2. wersja – rzucamy kostką i wybieramy ćwiczenie dla przeciwnika
  3. wersja – rzucamy kostką i wykonujemy ćwiczenia po kolei
 
2Bajka o pisankach  Agnieszka Galica
 
Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.
– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.
I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.
– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.
– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!
– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.
– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i zaśpiewało wesoło:
Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.
– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:
To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.
– Brawo! – ćwierkały wróbelki.
– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.
Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:
– Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!
Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.
– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.
– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.
Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.
– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.
– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i… wyszedł z niej żółty kurczaczek.
Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:
– Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!
A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.
 
3. Rozmowa na temat opowiadania
– Co się wydarzyło w kurniku?
– Jak było pomalowane pierwsze jajko?….drugie…..? trzecie….?
 Co się stało z czwartym jajkiem?
 
4. Masażyk relaksacyjny 
 
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie sobie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach  (uderzanie delikatnie w plecy palcami- kropki)
Była też w paseczki  (rysujemy na plecach paseczki)
I w wesołe krateczki  (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki(rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Ciii…… wiosna, wiosna ach to ty!  (masujemy całymi dłońmi)
 
5. Gimnastyka buzi: spróbuj przeczytać sylaby
 
 
6. Kto zbierze najwięcej pisanek do koszyka – zabawa ruchowa .
Potrzebne materiały : koszyk, piosenka Gdacze kura ko ko ko  , piłeczki pingpongowe lub jakaś inna rzecz dostępna w domu .
Dziecko chodzi po pokoju w rytm muzyki 
Podczas przerwy w muzyce dziecko zbiera piłeczki pingpongowe symbolizujące jajko i wkłada do koszyka  
Po zakończeniu zabawy dziecko liczy ile zebrało piłeczek.
 
7. Karta pracy WIELKANOC – odszukaj i zamaluj litery, które są potrzebne do napisania wyrazu w ramce
 
8. Pisanki kolorowanki do wyboru – pisanki kolorownki
 



Wielkanocny koszyczek- propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania (30.03.2021 r.)


 Tematyka tygodniowa: ,,Wielkanoc”
Temat dnia: „Wielkanocny koszyczek”


1. Zabawa dydaktyczna ,,Co to jest święconka?”

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat tradycji związanych ze święceniem potraw zał.1




Po prezentacji pokarmów sprawdzamy, co dziecko zapamiętało pytając je:

-Co to jest święconka?

-Co wkładamy do koszyka?

-Kto u nas w domu dekoruje koszyk?

-W jakim dniu święcimy pokarmy w kościele?

-Dlaczego w koszyku święcimy sól?

-Co symbolizuje jajko?

2.Zabawa dydaktyczna ,,Czytamy sylaby”




3.Zabawa ,,Wielkanocny koszyk”

Dziecko rysuje na kartce koszyk. Następnie wycina wszystkie obrazkii przykleja na koszyku, te pokarmy, które wchodzą w skład święconki.

Odmianą tego zadania może być praca plastyczna pt. ,,Wielkanocny koszyk”

Dziecko wycina z brązowego papieru koszyk. Następnie z kolorowych gazetek promocyjnych z supermarketów wycina, te produkty, które powinny znaleźć się w koszyku wielkanocnym.

4.,,Śniadanie wielkanocne"- ćwiczenia praktyczne nakrycie stołu

Drodzy rodzice, zaangażujcie dzieci w nakrywanie do stołu.

Nauczcie prawidłowego rozmieszczenia naczyń i sztućców na stole.

Zachęćcie dzieci, aby  w wolnej chwili przygotowały dla swoich zabawek takie śniadanie i przećwiczyły prawidłowe nakrywanie do stołu.

5.,,Wielkanocne sudoku”- kodowanie online

WIELKANOCNE SUDOKU...BY ANNA ŚWIĆ (genial.ly)

6.Zabawy z j. angielskim

Powtarzamy słownictwo związane z Wielkanocą

Easter Vocabulary & Easter Flashcards - YouTube

Następnie kolorujemy pisanki Easter Eggs na podany kolor




Pozdrawiam p. Sonia
 

 

Propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania(29.03.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: „Wielkanoc”

Temat dnia: „Wielkanocne przysmaki”

  1. Poranna gimnastyka dla smyka.
  1. ,,Wielkanocne pyszności” – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej.

W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc. W wazonach stały
bazie, a obok – koszyczki z jajkami. Wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świętach. Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada, podobnie jak inne dzieci z jej grupy, nie mogła doczekać się świąt. Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych.
– A może zrobimy sobie mazurka? I jeszcze babkę i szynkę. Nie może też zabraknąć chleba
i jajek!
– Ale jak my to wszystko sami zrobimy? – dopytywał Kamil. – To naprawdę dużo pracy. Widziałem, jak babcia piekła ciasto.
Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci.
– Tak naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia.
Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy
kącik wielkanocny.
– Ale fajny pomysł – zawołał Kamil.
Ada zrobiła wielką babę wielkanocną, a Kamil – szyneczkę. Inne dzieci też starały się jak
mogły. Po pomalowaniu i ułożeniu na stoliczku wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe, zwłaszcza baba z lukrem.
Po podwieczorku do sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki.
– Ale macie tu pyszniutkie pyszności! – oblizując się, zawołał Maciek i wyciągnął rękę po
babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek.
– Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie będą
takie dobre.
– Maciek, przyjrzyj się uważniej tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze
mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół
i prawdziwe pyszności.
Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył – powąchał babkę.
Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.

3. Rozmowa z dzieckiem na podstawie opowiadania:

− Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?
− Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?
− O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
− Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?

4. Zadanie ,,Wielkanocny stół”.

Narysujcie dziecku na kartce stół. Następnie poproście, aby wykonało polecenia:

– na środku stołu narysuj baranka;

– narysuj zajączka po prawej stronie babki, a kurczątko z lewej strony czerwonego wazonu;

– w czerwonym wazonie narysuj bazie;

– na obrusie narysuj:

*kolorowe pisanki;

* po prawej stronie żonkile;

* po lewej stronie krokusy.

stół

5. Zabawa Wielkanocne Double

Wielkanocne dobble by Ola M on GeniallyZabawy z j. angielskim Easter- Wielkanoc

6. Poznajemy i powtarzamy nowe słownictwo związane z Wielkanocą

Easter Vocabulary – YouTube

pisanka 1

7. Easter Egg– zabawa grafomotoryczna. Dziecko poprawia po śladzie wzorki na jajku, tak, aby stało się wielkanocną pisanką- easter egg

Pozdrawiam p.Sonia

Skip to content