BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Przyjaciele Kubusia Puchatka

Wychowawca: Alicja Niewolska


kubusie


Piątek 16.04.2021 r.
 
Witam Was  Kubusie 
 
Temat dnia: Zwierzęta na wsi i ich domy
 
1. Zabawa z piosenką Dziwne rozmowy
 
2. Zagadki o zwierzętach – zanim zaczniecie, wytnijcie obrazki ze zwierzętami (do wydrukowania poniżej). Rozłóżcie obrazki na stole lub dywanie. Po wysłuchaniu zagadki waszym zadaniem będzie odnaleźć obrazek, pokazać je mamie lub tacie i odłożyć je na bok.
Jeśli zostaną zwierzęta, o których nie było zagadki to proszę wymyślcie ją sami. Pokolorujcie zwierzątka
 
 
1. Zdobny w grzebień i ogonek, wita głośno nowy dzionek.
Pianie – oto jego nuta, nie zaśpisz, gdy masz….
(koguta)
2. Wesoły ryjek, ogon – sprężynka,
Żyje w chlewiku tłuściutka…
(świnka)
3. Mieszka w domu albo w budzie, kości mu rzucają ludzie,
Merda, gdy szczęśliwy jest, przyjaciel człowieka – …
(pies)
4. „Koo, koo” – gdacze strosząc piórka
Źródło smacznych jajek, …
(kurka)
5. Ma skrzydełka dwa,
mówi: kwa, kwa, kwa.
(kaczuszka)
6. Zwierzę, które – daję słowo każdą nogę ma z podkową.
Dawniej wiózł rycerzy, broń,
Albo ciągnął wozy to…
(koń)
7. W oborze stoi, gdy ją wydoić
Da mleko zdrowe. Poznajecie…
(krowę)
8. Ptak jest ze mnie kolorowy
i gulgotać wciąż gotowy.
(indyk)
9. Jestem biała, jak wąż syczę, tyle razy,
że nie zliczę i lubię chodzić gęsiego,
czy wiesz kim jestem, kolego?
(gęś)
10. Wełnę na swetry, na sery mleczko
Daje zwierzątko zwane…
(owieczką)
 
3. Ciekawe czy wiecie, jak nazywają się mieszkania zwierząt?
Obejrzyjcie krótki film 
 
 
4. Teraz już wiecie jakie zwierzęta mieszkają np. w kurniku, stajni czy oborze.
Dla utrwalenia wiadomości zagrajcie w grę interaktywną 
 
 
 
 
Karty pracy: Dzień kundelka - pliki PDF dla nauczycieli 
 
 
Pozdrawiam p. Ala

 
Czwartek 15.04.2021 r.
 
Witam Was  Kubusie 
 
Temat dnia: Co jedzą zwierzęta na wsi?
 
1. Na początek zabawa ruchowa z piosenką
 
2. Co jedzą zwierzęta na wsi?  Obejrzyjcie krótki filmik
 
3. Skoro już wiesz, co jedzą zwierzęta na wsi to teraz spróbuj narysować wybrane zwierzę
Rysowane wierszyki”
 
 
Świnka - RYSOWANE WIERSZYKI - YouTube
 
 
Kotek - RYSOWANE WIERSZYKI - YouTube
 
 
Myszka - RYSOWANE WIERSZYKI - YouTube
 
 
Piesek - RYSOWANE WIERSZYKI - YouTube
 
4. Zabawa ruchowa z piosenką, którą już znacie
 
5. Karty pracy – Wytnij litery, spróbuj  ułożyć z nich wyraz i naklej pod obrazkiem. Pokoloruj zwierzątka.
(do wyboru)
 
 
Pozdrawiam p. Ala

Środa 14.04.2021 r.
 
Dzień dobry 
 
Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka – rodzice i ich dzieci.
 
1. Przywitajmy się piosenką. Zaproście do wspólnego śpiewania i tańczenia mamę, tatę lub rodzeństwo.
 
2. Posłuchajcie wiersza  Stanisława Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku”

 

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa -łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa -łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciatko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę-łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.
3. Pytania do wiersza
Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
Co się wydarzyło?
Kto spowodował kłopoty?
Co zrobił gospodarz?
4. Zabawa – domino
Dziecko ma za zadanie  wyciąć obrazki wzdłuż przerywanej linii a następnie  ułożyć z rozsypanych klocków ciąg, tak by klocki stykały się bokami, na których przedstawiono mamę i jej dziecko.

do pobrania karta pracy Domino

5. Utrwalenie nazw zwierzat z bajką edukacyjną 
Szukam mamy 

6. Zabawa ruchowa ze zwierzętami  z zagrody

Zabawa ruchowa

7. Odgłosy zwierząt. Spróbuj przeczytać  i połącz odgłos ze zwierzęciem, które je wydaje.
Pokoloruj zwierzęta
karta pracy odgłosy zwierząt

 

Pozdrawiam p. Ala

 
 

 
Wtorek 13.04.2021 r.
 
Dzień dobry
 
Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka.
 
Awantura na wiejskim podwórku
 
Opowiedz o wiejskim podwórku, który jet na  obrazku. 
Użyj słów:
na, nad, pod, obok, między, przed, za, w.
 
 
1. Obejrzyjcie filmik Zwierzęta z wiejskiego podwórka
 
– jakie zwierzęta mieszkają na wsi?
– czy znasz jeszcze inne zwierzęta wiejskie? 
– spróbujcie naśladować ich głosy .
 
2. Zaśpiewajcie poznaną już piosenkę pt. “Gdacze kura ko, ko, ko” i poruszajcie sie w rytm muzyki
 
3. Ćwiczenia językowe z wykorzystaniem wiersza ,,Przeciwnie”.

 

Dzieci słuchają wiersza i dopowiadają słowa o znaczeniu przeciwnym.

Coś jest duże, a coś …
Coś jest czarne, a coś …
Jedno tłuste, inne …
Tamto cienkie, a to …
To głębokie, a to …
Może piękne być lub …
To wysokie, a to …
Coś gładziutkie jest lub …
Coś jest słodkie albo …
Inne smutne lub …
To jest proste, a to …
Coś jest głośne, a coś …
Wiele jest przeciwstawnych słów,
więc się pobawimy znów.

4. Co nam dają zwierzęta na wsi? obejrzyj ilustracje.

Podziel nazwy zwierząt i produktów na sylaby.  

Co nam dają zwierzęta-plansze

5. Sprubój policzyć zwierzęta i wpisz odpowiednią liczbę w ramce na dole. Możesz pokolorować zwierzęta

karta pracy

Pozdrawiam p. Ala

 


Poniedziałek 12.04.2021 r.
 
Temat tygodnia: Wiosna  na wsi.
 
Witam Was  Kubusie 
 
Temat dnia: Co słychać na wsi.
 
1. Obejrzyjcie program „Domowe Przedszkole”
 
 
2. Zaprowadż zwierzęta na farmę zgodnie z zamieszczonym kodem
– karty pracy do pobrania Tutaj
 
3. Zabawa ruchowa z literką „C”. 
 Ułóż ze wstążki, sznurka lub skakanki literę „C”.
Przejdź po niej kilka razy w różny sposób:
-stopa za stopą,
-skacząc na lewej nodze,
-skacząc na prawej.
 
4. Zabawa z piosenką Stary Donald farmę miał
 
5. Dla chętnych do rozwiązania krzyżówka 
 
Krzyżówka - ztorbynauczycielki
Pozdrawiam p. Ala

 
Piątek  09.04.2021 r.
 
Witam Was  Kubusie 
Temat dnia: Gimnastyka
 
Propozycje zabaw i zajęć
 
1. Na początek  Pogodne ćwiczenia    z mamą lub tatą
 
2. Posłuchaj opowiadania Żółw i zając
   Porozmawiajcie na  temat opowiadania zadając dziecku pytania do treści.
   Zabawa słowna rozwijająca wyobraźnię:  Czy zwierzęta uprawiają sport?
   Zachęćcie dziecko do opowiedzenia o tym
 
3. „Małe i duże kroki”– zabawa rozwijające właściwą reakcję na umówiony sygnał.
Pokonywanie przez dziecko odległości od wyznaczonego punktu do rodzica. 
Dziecko stoi  w pewnej odległości od mamy/taty. Podchodzi do rodzica krokami:
– słoniowymi (duży wykrok),
– normalnymi krokami,
– podskokami,
– tip topami (stopa dostawiana do stopy). 
 
A teraz poruszaj się do słów rymowanki:
Zrób do przodu cztery kroki i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa, ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok, przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła i hurraaa! Zawołaj.
 
4. Karta pracy labirynt znajdź drogę piłki do bramki
Poćwiczcie też dodawanie – karta pracy dodawanie
 
Matematyczne łamigłówki mądrej główki – Przedszkole w Kamionkach
 
Na zakończenie krótka bajka –  Bolek i Lolek na zimowej olimpiadzie Bolek i Lolek
 
Teraz zachęcam Was do zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Wykorzystajcie piłki, skakanki…….
Pozdrawiam p. Ala

Sportowe zgadywanki – propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania (czwartek, 08.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: Sport to zdrowie.
Temat dnia: Sportowe zgadywanki.

  1. Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku”

Zatańcz do utworu: „Wiosna”. Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?

Antonio Vivaldi – „Wiosna” – Bing video

  1. Rozwiązywanie zagadek na temat sportu. Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.

Zagadki dla dzieci o sporcie • Zagadki ze sportem • Zagadki Dla Dzieci .NET

Dyscypliny sportowe 1 (learningapps.org)

Sport zespołowy, czy indywidualny? (learningapps.org)

  1. Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna: „Stadion sportowy”.

Zbuduj z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz, co oznaczają słowa: „trybuny”, „płyta boiska”, „murawa”?

  1. Trening fitness: „Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami”

Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami – trening fitness dla dzieci część 1 – YouTube

  1. Dorysuj piłki mieszcząc się w liniaturze. 08.04. piłki grafomotoryka
  1. Kodujemy dyscypliny sportowe. 08.04. kodowanie

Miłej zabawy

 


Środa 07.04.2021 r.
 
Witam Was  Kubusie 
Temat dnia: Dyscypliny sportowe
 
Propozycje zabaw i zajęć
 
1. Na początek zagadki tematyczne dotyczące różnych dyscyplin sportu.

 

Dwie drużyny, bramki dwie.W tym sporcie piłkę kopie się  (piłka nożna)

Na nartach z wysokiej góry zawodnicy zjeżdżają Dalekie skoki zazwyczaj oddają.  (skoki narciarskie)

Zawodnicy w strojach i czepkach się poruszają,W wodzie rękami i nogami machają  (pływanie)

Wysocy panowie po boisku biegają,Piłkę do kosza celnie wrzucają    (koszykówka)

Dwie drużyny- między nimi siatka, Odbijanie piłki to dla nich gratka.     (siatkówka)

2.  Porozmawiajcie ,,Dlaczego warto uprawiać sport?” Jakie mamy korzyści z uprawiania sportu?

3. Czas na ruch. Naciśnijcie koło z propozycją ćwiczenia, a następnie z ilością powtórzeń i bawcie się dobrze. 

 
4. Karta pracy Co to za dyscyplina sportowa Spróbuj przeczytać i zaznacz
 
5. Wymień znane Ci dysycpliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?
 
 
6. Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?
 
7. W wolnym czasie wybieżcie dowolną kolorowankę i nazwijcie dyscypliny sportowe kolorowanki sport docx
Pozdrawiam p. Ala

 
Wtorek  06.04.2021 r. 
 
Dzień dobry Kubusie 
 
Temat tygodnia: Sport to zdrowie.
 
Temat dnia: Po Świętach czas na ruch
 
Propozycje zabaw i zajęć
 
1. Proponuję przeczytać dziecku wiersz:
„Elementarz sportowy” – Edyta Pawlak
 
Każde dziecko o tym wie: Chcesz być zdrowy – ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa. Są reguły, jest zabawa.
Jest dyscyplin co nie miara, część z nich nowa, a część stara.
Od wędkarstwa, sztuk łowieckich, od antycznych igrzysk greckich,
poprzez dzieje, poprzez lata aż do współczesnego świata.
Każdy znajdzie coś dla siebie Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.
Może rolki, koszykówka, rower, piłka lub siatkówka,
szachy, judo czy pływanie taniec, skoki, żeglowanie
biegi, sanki i łyżwiarstwo, hokej, snowboard czy narciarstwo?
Może tenis lub karate? Namów mamę, siostrę, tatę.
Również dla twojego brata dobrodziejstwa sportów świata:
refleks, sprawność, orientacja, walka i rywalizacja.
Ważna jest też ta zasada (to zaleta jest, nie wada):
nie są ważne tu medale, lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,
czy szanujesz przeciwnika. Jaki jesteś, stąd wynika!
Sport nauczyć może wiele. Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,
a z wszystkiego jedna racja: górą sport i rekreacja! 
 
2. Prawda czy fałsz?” – quiz o ruchu.

 

Rodzic czyta kolejno zdania. Gdy dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, podnosi ręce w górę i pokazuje „słoneczka”, a gdy uzna, że zdanie jest fałszywe, uderza dłońmi o podłogę.

  • Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.     PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji.   FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.  PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem.   FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu.  PRAWDA

3. Zabawa ruchowa Głowa, ramiona, kolana, pięty

4. Zamaluj pola z literami, które są potrzebne do napisania wyrazu z ramki.

Karta pracy

5. Krótka bajka edukacyjna Sport to zdrowie

6. Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobic chociaż kilka kroków więcej. 

Miłej zabawy

Pozdrawiam p. Ala 



Wielkanoc tuż, tuż- propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

(piątek, 02.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: ,,Wielkanoc”
Temat dnia: „Wielkanoc tuż, tuż.

Dzisiaj ostatni dzień – piątek, a więc czas na podsumowanie

  1. Oglądanie filmu edukacyjnego pt. ,,Tradycje Wielkanocne”

EduKredka – Tradycje Wielkanocne / Film edukacyjny #DLADZIECI #11 – YouTube

  1. Rozwiązywanie zadań związanych z Wielkanocą

Zadania wielkanocne dla dzieci – YouTube

lub

Co wiesz o WIELKANOCY? – TEST (learningapps.org)

  1. Wielkanoc, czy Boże Narodzenie- grupowanie ilustracji

WIELKANOC CZY BOŻE NARODZENIE (learningapps.org)

 

Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych życzy p. Ala


Wielkanocny przysmak- propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania (czwartek 01.04.2021 r.)

Tematyka tygodniowa: ,,Wielkanoc”
Temat dnia: „Wielkanocny przysmak”

Dzień dobry Kubusie 

  1. Czytanie wiersza Nieznośne jajo Ewa Stadtmüller

Wczoraj dzieci poznały bajkę o pisankach, natomiast dzisiaj poznają potrawy, do których potrzebne są jajka.

Uciekło jajeczko kokoszce z kurnika.

Toczy się prędziutko, przed mamą umyka.

 Czekaj- woła mama – pozwól się wysiedzieć.

Pod moim skrzydełkiem, będzie ci jak w niebie.

Może się okaże, żeś jest kogucikiem

Z prześlicznym ogonem,

z czerwonym grzebykiem…

Jajko się skrzywiło: za wszystko dziękuję.

Przygoda mnie czeka, wyraźnie to czuję.

Zobaczył je kucharz wesoły, rumiany:

Nadobne jajeczko ruszaj ze mną w tany!

Hola, hej! Nie zmykaj tak szybko z podwórka.

Zapraszam cię pięknie do mego mazurka. 

Jajo brwi zmarszczyło: znam Cię, mój kochany

  Z cukrem mnie ukręcisz, oto twoje tany.

Przyturlaj się do mnie! – Zosia zawołała.

Zaraz będzie z ciebie pisanka wspaniała.

Na pisance bazie, słodziutki mazurek,

kogutek, co ogon z tęczowych ma piórek.

Jajko podskoczyło: Sztukę sobie cenię,

weź mnie w swoje rączki, chętnie się odmienię.

 Popatrz, mamo, będę ślicznie ozdobione

 i razem z barankiem jutro poświęcone.

Rozmowa kierowana na temat treści wiersza. Zadajemy dziecku pytania np. :

– Skąd uciekło jajo?

– Z kim rozmawiało?

– Co proponowała mu mama?

– Co chciał z niego zrobić kucharz?

– Czyja propozycja najbardziej spodobała się jajku?  

  1. Porozmawiajmy z dzieckiem na temat ,, Do czego potrzebujemy jajek? Do jakich potraw?

-potrzebujemy do jajecznicy, sałatki (z gotowanymi jajkami), lodów, a przede wszystkim do ciast i biszkoptów.

    3. Rozmowa na temat ilustacji Mazurek

Mazurki to typowe ciasta świąteczne, które piecze się w okresie Wielkanocy. Mazurki powinny być niskie. Wypieka się je w różnych kształtach – najczęściej są prostokątne (w tym kwadratowe) Najpopularniejszym mazurkiem prawdopodobnie jest mazurek królewski, czyli kruche ciasto z dużą ilością migdałów oblane domowej roboty konfiturą. W wielu polskich domach przygotowuje się także mazurek orzechowy z bezą lub z czekoladą. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie by zamiast kruchego spodu wykorzystać ciasto marcepanowe bądź biszkopt. Przekładać można je masą orzechową, kajmakową, budyniową, marmoladą, powidłami. Mazurki powinny być bogato udekorowane: mogą być wzorki z lukru, orzechy, kolorowe maczki i inne.

  4. Praca plastyczna Wielkanocny mazurek mazurek

Na kartce malujemy dziecku prostokąt i dzielimy go na pół. Po lewej stronie malujemy różne wzory.

Polecenie dla dziecka: Z prawej strony dorysuj takie same wzory jak z lewej.

5. DODATKOWE:

Zabawy w czytanie

wielkanoc czytanie – Połącz w pary (wordwall.net)

WIELKANOC – Test (wordwall.net)


Środa  31.03.2021 r. 
 
Dzień dobWychowawca: Alicja Niewolskary Kubusie 
 
Temat dnia: Pisanki, kraszanki….
 
Propozycje zabaw i zajęć
 
1.  Na początek ćwiczenia gimnastyczne w formie gry. Można grać całą rodziną.
    Przygotujcie kostkę do gry
  1. wersja – rzucamy kostką i wykonujemy wybrane ćwiczenie
  2. wersja – rzucamy kostką i wybieramy ćwiczenie dla przeciwnika
  3. wersja – rzucamy kostką i wykonujemy ćwiczenia po kolei
 
2. Bajka o pisankach  Agnieszka Galica
 
Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.
– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.
I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.
– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.
– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!
– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.
– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i zaśpiewało wesoło:
Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.
– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:
To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.
– Brawo! – ćwierkały wróbelki.
– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.
Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:
– Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!
Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.
– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.
– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.
Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.
– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.
– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i… wyszedł z niej żółty kurczaczek.
Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:
– Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!
A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.
 
3. Rozmowa na temat opowiadania
Co się wydarzyło w kurniku?
Jak było pomalowane pierwsze jajko?….drugie…..? trzecie….?
Co się stało z czwartym jajkiem?
 
4. Masażyk relaksacyjny 
 
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie sobie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach  (uderzanie delikatnie w plecy palcami- kropki)
Była też w paseczki  (rysujemy na plecach paseczki)
I w wesołe krateczki  (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki(rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Ciii…… wiosna, wiosna ach to ty!  (masujemy całymi dłońmi)
 
5. Gimnastyka buzi: spróbuj przeczytać sylaby
 
 
6. Kto zbierze najwięcej pisanek do koszyka – zabawa ruchowa .
Potrzebne materiały : koszyk, piosenka Gdacze kura ko ko ko  , piłeczki pingpongowe lub jakaś inna rzecz dostępna w domu .
Dziecko chodzi po pokoju w rytm muzyki 
Podczas przerwy w muzyce dziecko zbiera piłeczki pingpongowe symbolizujące jajko i wkłada do koszyka  
Po zakończeniu zabawy dziecko liczy ile zebrało piłeczek.
 
7. Karta pracy WIELKANOC – odszukaj i zamaluj litery, które są potrzebne do napisania wyrazu w ramce
 
8. Pisanki kolorowanki do wyboru – pisanki kolorownki
 
Pozdrawiam p. Ala
 

Dzień dobry Kubusie 
 
Propozycje zabaw i zajęć na dzień 30.03.2021 – wtorek
 
Temat: Wielkanocne zajączki.
  1. .,,Zajączki do domu”- zabawa ruchowa na czworakach.
    Dziecko siedzi w siadzie podpartym w norce (poduszka, chustka, coś co wyznaczy miejsce). Na sygnał Rodzica: Zajączek na spacer! dziecko porusza się na czworakch skokiem zajęczym. Na hasło: Zajączek do domu!- wraca do swojej norki.
  2. ,,Wielkanocne zajączki” słuchanie wiersza M. Lewickiej:
    Pytał raz zająca zając, kręcąc noskiem i wzdychając:
    „Powiedz drogi przyjacielu, wszak na rzeczach znasz się wielu,
    Co dać dzieciom na Wielkanoc: Czy marchewkę? Świeże siano,
    Pęk sałaty lub kapustę? Martwię się już tak od szóstej!”
    A przyjaciel tak mu powie: „Po co tracić czas i zdrowie!
    Schrup marchewkę lepiej sam, bo ja inny pomysł mam.
    Zajączkowa niespodzianka – Wielkanocna to pisanka!
    Sposób prosty, mówię z góry: trzeba jajko wziąć od kury
    I na twardo ugotować. Gdy ostygnie, pomalować,
    W kwiatki, kreski, kropki, szlaczki. Ej, ucieszą się dzieciaczki!
    Napisz jeszcze swe życzenia – wielkanocne pozdrowienia.
    Wszystko już kolego wiesz, więc do pracy teraz spiesz”.
    Pomknął ucieszony zając ważne słowa powtarzając.
    A w świąteczny, ciepły ranek wszystkie dzieci roześmiane,
    otrzymały niespodzianki: dyngus, bazie i pisanki.
    Wraz z żółtymi żonkilami, mała kartka z życzeniami:
    Niechaj dziś dla wszystkich dzieci wielkanocne słonko świeci.
    Dla starszaka i dla brzdąca – pozdrowienia od ZAJĄCA.
  3. Po wysłuchaniu wiersza dziecko stara się odpowiedzieć na pytania:
    • Jaki kłopot miał zajączek?
    • Jaką radę dał mu kolega?
    • Jak robi się pisanki?
    • Jakie niespodzianki dostały dzieci w wielkanocny poranek? 

4. Zabawa z piosenką o Wielkanocnym Zajączku

Piosenka Hopla, hopla

5. Wykonaj zadania 

WIELKANOCNE KARTY PRACY – zestaw 1 – Przedszkolankowo | Easter preschool,  Diy and crafts, Crafts

Karta pracy do pobrania Koszyczek wielkanocny

6. Czas na relaks

Masza i Niedźwiedź – Niespodzianka

7. Dla chętnych -Wielkanocny Zajączek.  pomyły poniżej

pomysły na zająca wielkanocnego

Pozdrawiam p. Ala


Witam Was serdecznie

Propozycje zabaw i zajęć na dzień 29.03. 2021 r. (poniedziałek)

Temat dnia: Wielkanoc tuż, tuż

1 Posłuchajcie krótkiego opowiadania. 

Rodzic czyta opowiadanie i prosi, aby podczas słuchania utworu dziecko zapamiętało, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź dziecko może zapisać lub narysować.

” Bajeczka Wielkanocna” -Agnieszka Galica

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe kotki zaczęły wychylać się z pączków. -Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe kotki- daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: -Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałązce siedziało już całe stadko puszystych, kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka- puk- puk i przygrzewało mocno. – Stuk- stuk- zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. – Najwyższy czas- powiedziało- to dopiero byłoby wstyd, gdyby kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. -Już czas, Wielkanoc za pasem- odpowiedziało Słońce- a co to by były za święta bez wielkanocnego zajączka? Popilnuj kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś – Kogo? Kogo?- dopytywały się zajączek kicając po łące. – Kogo? Kogo?- popiskiwało kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. -Kogo?- Kogo?- szumiały rozbudzone wierzbowe kotki. A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dookoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać. – Wstawaj śpioszku- mówiło- baś, baś, już czas baś, baś. A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń- dzeń, dzeń- dzeń. Zajączek z kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe kotki pierwsze zobaczyły, że to ” coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe. Co to?- Co to?- zapytał zajączek. -Dlaczego tak dzwoni?- piszczał kurczaczek. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. – To już święta, święta, święta- szumiały wierzbowe kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami , nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek dzwoni dzwonkiem baranek,

a kurczątko z zającem podskakują na łące.

Wielkanocne kotki, robiąc miny słodkie, już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc wierzbę pytają

2.Rodzic rozmawia z dzieckiem„ Kogo najpierw obudziło Słońce? Kto był drugi, kto trzeci?….Dziecko odpowiada na pytania pokazując kartkę z narysowanymi lub napisanymi postaciami.

3. Zaśpiewajcie piosenkę o Wielkanocy. Już ją znacie bo uczyliśmy  się jej w przedszkolu.

Wielkanoc tuż, tuż…

4. Wykonajcie zadanie  – karta pracy – Pisanki

karta pracy do pobrania karta pracy pisanki

5. Czas na zabawę ruchową

Zabawa z mamą

6. Zachęcam was  do wykonania prostej pracy plastycznej Zajączek Wielkanocny

Potrzebna nam będzie do tego zadania: Twoja ręka;), kolorowa kartka, ołówek, nożyczki

1. Odrysujcie swoją rękę bardzo dokładnie…wytnijcie. Następnie Wytnij małą szczelinę obok małego palca tak jak na zdjęciu

2. Następnie złóż , ze sobą dwa palce tak aby były równe

3. A teraz wycinamy środkowy palec aby powstały uszy

4. Dorysujcie  oczka, nosek , buzię, łapki…..

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

p. Ala


Skip to content