BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Język angielski



PIĄTEK 11.02.2022

Hello 🙂

Piosenka na powitanie:

Zawsze w piątki bawimy się i tańczymy. Poniżej przedstawiam Wam propozycje piosenek które śpiewamy i przy których się bawimy.

Walking, walking

How many fingers?

Baby shark

Weather Song

Head Shoulders Knees & Toes

One Little Finger

Wybierzcie kilka piosenek, zaśpiewajcie i pobawcie się.

Good Bye!
p. Magda


CZWARTEK 10.02.2022

Hello 🙂

Piosenka na powitanie:

Dziś przypominamy sobie jak nazywamy dni tygodnia. Pomoże Wam w tym Tygrysek Irysek:

Monday – poniedziałek
Tuesday – wtorek
Wedensday – środa
Thursday – czwartek
Friday – piątek
Saturday – sobota
Sunday – niedziela

Rodzic wymawia głośno liczby 1-7 (może przy wymawianiu liczby pokazać karteczkę z tą cyfrą), a zadaniem dziecka jest do każdego numeru powiedzieć nazwę dnia tygodnia. Przy każdej poprawnej odpowiedzi chwalimy dziecko: Super!,  Fantastic, Good job! Well done!

Number 1 – …..?         – Monday

Number 2 – …..?         – Tuesday

Number 3 – …..?         – Wednesday

Number 4 – …..?         – Thursday

Number 5 – …..?         – Friday

Number 6 – …..?         – Saturday

Number 7 – …..?         – Sunday

Do utrwalenia nazw dni tygodnia przyda się piosenka, którą śpiewa Mama Kurka:

Let’s sing together!- zaśpiewajmy razem!

  1. Let’s repeat! – Powtórzmy za Mamą Kurką!
  2. Let’s sing quietly! – zaśpiewajmy cichutko!
  3. Let’s sing loud! – zaśpiewajmy głośno!
  4. Let’s sing fast! – zaśpiewajmy szybko!

Wytnij i wklej do wagonika kolejny dzień tygodnia:

Piosenka na pożegnanie:

Have a nice day!
p. Magda


ŚRODA 09.02.2022

Hello, how are you today? – odpowiedz na pytanie jak się dzisiaj czujesz. Piosenka na powitanie przypomni Ci słownictwo.

Piosenka na powitanie:

Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pizzy 🙂

Posłuchajcie piosenki, postarajcie się ją zaśpiewać

Dziecko siedzi na przeciwko rodzica – rodzic mówi

I am hungy! Let’s make a pizza! What do I need?
Mmm cake. I love cake. (wykładamy wycięte koło)
Chop chop chop the tomatoes and put them on the pizza (dzieci udają, że kroją pomidor, następnie układamy plasterki na naszej pizzy)
Chop, chop the cheese, put it on the pizza pizza (dzieci udają, że kroją ser)
Chop, chop the sausages put them on the pizza pizza (dzieci udają, że kroją kiełbasę)
Chop chop the broccolis and put them on the pizza pizza (dzieci udają, że kroją brokuły)

Zaznacz swoje ulubione składniki, postaraj się je nazwać. Jeśli nie pamiętasz ich angielskich nazw, nazwij je po polsku.

Policz w języku angielskim składniki na pizzy i zapisz ile ich jest.

Uwielbiamy z dziećmi odgrywać role. Tym razem zapraszam do pizzerni. Będziemy zamawiać pizzę. Jeżeli jest to możliwe to zachęcam Was do skorzystania z oryginalnych menu z lokalnych restauracji. Uczymy podstawowych zwrotów:
Can I help you? – mogę w czymś pomóc?
Are you ready to order? – czy jest pan/pani gotowa by złożyć zamówienie
I would like……………….. – chciałbym…./ poproszę o…
Anything else? – coś jeszcze?
Yes, I would like………………. – tak, poproszę o…
Thank you! – dziękuje
Can I have a bill, please? – mogę poprosić o rachunek?
Enjoy you meal! Thank you! – smacznego! dziękuję!

Piosenka na pożegnanie:

Have a nice day!
p. Magda 🙂


WTOREK 08.02.2022

Hello :]

Piosenka na przywitanie:

Wczoraj powtarzaliśmy pory roku.
Odpowiedzcie na pytania:

Which is your favourite season? – jaka jest twoja ulubiona pora roku?

When is your birthday? – kiedy są twoje urodziny?

Piosenka na dobry początek dnia:

Zagraj w grę i powtarzaj nazwy pór roku:
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/4875/pory-roku-po-angielsku-cztery-pory-roku

Zabawa w pory roku:
Na karteczkach należy przygotować obrazki kojarzące się z daną porą roku (np. bałwan – zima, kwiatek – wiosna, dynia – jesień, itp.) Karteczki z obrazkami należy zgiąć na pół i włożyć do pojemnika z którego dziecko będzie mogło je losować. Przed rozpoczęciem losowania przypominamy nazwy pór roku. Dziecko losuje karteczkę z obrazkiem i określa z jaką porą roku mu się kojarzy (np. po wylosowaniu śnieżynki mówi winter, słoneczka – summer).
Grę można zmodyfikować grając z dzieckiem na punkty. Losujemy na przemian, raz rodzic, raz dziecko. Osoba która prawidłowo określi porę roku zostawia karteczkę dla siebie. Gdy zapomnimy jak nazywa się dana pora roku lub źle skojarzymy obrazek z porą roku oddajemy karteczkę do pojemnika. Wygrywa osoba z większą ilością karteczek.
Liczymy oczywiście po angielsku 🙂

Dla przypomnienia zostawiam piosenkę z liczeniem do 10:

Podczas zajęć staramy się czytać proste zdania w języku polskim i tłumaczyć je w języku angielskim. Dziś wysłuchacie kilka zdań w języku angielskim. Waszym zadaniem będzie przetłumaczenie ich na język polski, a następnie przeczytanie trzech zdań, gdzie tylko jedno będzie prawidłowym tłumaczeniem wysłuchanego zdania.
https://www.helloangielski.pl/rozmowki/ze-sluchu-pory-roku-po-angielsku/

Zadanie dla chętnych:
Możecie wykonać drzewko pór roku. Zostawiam wam inspirację jak może ono wyglądać:
https://fiorelki.pl/w-co-sie-bawic/cztery-pory-roku-drzewo/

Piosenka na pożegnanie:

Enjoy!
p. Magda


PONIEDZIAŁEK 07.02.2022

Hello 🙂

Piosenka na powitanie:

Good Morning Song

Piosenka na dobry początek dnia:

3-4 latki:

5-6 latki:

Dziś powtórzymy sobie wszystkie pory roku. Pamiętacie ich nazwy?

WINTER – zima

SPRING – wiosna

SUMMER – lato

AUTUMN – jesień

Posłuchajcie piosenki, a później zaśpiewajcie i zatańczcie razem z nami.

4 Seasons Song

3-6 latki: Posłuchajcie o jakiej porze roku jest mowa. Zaznaczcie odpowiedni obrazek.
https://www.liveworksheets.com/cb991183aa

3-6 latki: Posłuchajcie jak poprawnie wymówić nazwy pór roku. Połącz nazwę pory roku z czym się kojarzy.
5-6 latki: Przesuń podpisy odpowiednich pór roku do ilustracji.
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Seasons/The_four_seasons_gb79302oq

Zadanie dla chętnych:

Powtórzcie nazwy pór roku, posłuchajcie piosenki, wysłuchaj nazwy pory roku i sprawdź czy obrazek obok ją przedstawia, jeśli tak – zaznacz zielone kółko, jeśli nie – czerwone.
https://www.liveworksheets.com/pz1665465se

Piosenka na pożegnanie:

bye, bye song

Have fun!
p. Magda 🙂


PIĄTEK 16.04.2021

Hello 🙂

Piosenka na powitanie:

Zawsze w piątki bawimy się i tańczymy. Poniżej przedstawiam Wam propozycje piosenek które śpiewamy i przy których się bawimy.

Walking, walking

How many fingers?

Baby shark

Weather Song

Head Shoulders Knees & Toes

One Little Finger

Wybierzcie kilka piosenek, zaśpiewajcie i pobawcie się.

Good Bye!
p. Magda


CZWARTEK 15.04.2021

Powtórz piosenkę na powitanie

Hello! | Super Simple Songs – YouTube

Powtórz nazwy leśnych zwierząt razem z piosenką, którą śpiewaliśmy jesienią

Walking In The Forest | Kids Songs | Super Simple Songs – YouTube

Gra planszowa Animals gra

Zagraj z mamą i tatą w grę planszową- nazwij zwierzęta, które pamiętasz w języku angielskim. Jeśli, nie pamiętasz nie szkodzi- nazwij je po polsku, wyodrębnij głoskę pierwszą i ostatnią oraz podziel nazwę na sylaby. Pamiętaj- przesuwając się pionkiem po planszy liczymy w j. angielskim.

Pozdrawiam p. Sonia


ŚRODA 14.04.2021

Hello 😄

Wierszyk na powitanie:

Good morning, good morning my friends how are you?

Good morning, good morning I’m fine, thank you.

Powtórzcie słownictwo:

Zagraj w domino:

Policz zabawki

Pamiętacie wczorajszą piosenkę? Ułóżcie zabawki w kolejności jak w niej występowały.

Ułóż zabawki według instrukcji – zadanie dla dzieci 5-6 letnich

Have fun!
p. Magda


WTOREK 13.04.2021

Hi!

Zaśpiewajcie piosenkę na powitanie:

Ułóż puzzle

Posłuchaj piosenki i postaraj się odgadnąć co kryje się pod kolorowymi kwadratami:

Podpisz obrazki

Zagraj w grę planszową; rzuć kostką, stań na odpowiednim polu i nazwij obrazek. Jeśli nazwiesz go poprawnie zostajesz na tym polu, jeśli nazwiesz go źle wracasz na pole z którego startowałeś.


Enjoy!
p. Magda


PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

Hello 🙂

Piosenka na powitanie:

Słówka na dziś:
Toys – zabawki

Zagraj w grę – MATCHING

Posłuchaj piosenki, postaraj się ją zaśpiewać:

Bob bob bob.
Open the box, box.
Bob bob bob.
Open the box, box.

What, what’s in the box? in the box? What? What?
What, what’s in the box? in the box? What? What?

A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck!

A doll and a ball. A robot and a truck.
Blocks and crayons in the box. In the box!
A doll and a ball. A robot and a truck.
Blocks and crayons in the box. In the box!

Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!
Bob bob bob. Open the box, box. Bob bob bob.
Open the box, box.
Box!

Have fun!
p. Magda


PIĄTEK 09.04.2021

Hi!

Wierszyk na powitanie:

Hello, hello what is your name,

Hello, hello it’s time for play.

Hello, hello, hello and hi,

Give me a smile, give me a smile.

Posłuchajcie piosenki i postarajcie się ją zaśpiewać.

Słowa piosenki:

Roomba Room!
Roomba Room!
Roomba roomba room!

Hey! Did you see my dad?

Sister’s watching TV in the living room.
Mommy’s reading a book in the bedroom.
Brother’s taking a shower in the bathroom.
Daddy’s cooking dinner in the kitchen.

Living room. Bedroom and bathroom and kitchen.
Roomba Room!
Roomba Room!
Welcome to my house!
Living room. Bedroom and bathroom and kitchen.
Roomba Room!
Roomba Room!
Roomba roomba room!
Welcome to my house!
Yeah!

Słownictwo:

  • living room – salon
  • bedroom – sypialnia
  • armchair – fotel
  • carpet – dywan
  • clock – zegar
  • curtains – zasłony
  • fireplace – kominek
  • lamp – lampa
  • phone – telefon
  • picture – obrazek
  • plant – roślina
  • sofa – kanapa
  • table – stolik
  • TV set – telewizor
  • bed – łóżko
  • wardrobe – szafa

Poprośmy dzieci aby podchodziły do różnych mebli i nazywały je, lub nazwijmy mebel a zadaniem dziecka będzie jego wskazanie.

Picture test – wybierz odpowiedni rysunek.

Wierszyk na pożegnanie:

Wierszyk Bye, bye - rhyme

Pozdrawiam,
p. Magda 🙂


CZWARTEK 08.04.2021

Hello!

Wierszyk na powitanie:

Hello rap

Następnym pomieszczeniem w domu jest kuchnia czyli kitchen.

Obowiązujące nas słownictwo:

  • cooker – kuchenka
  • cup – filiżanka
  • fork – widelec
  • fridge – lodówka
  • kettle – czajnik
  • knife – nóż
  • mug – kubek
  • pan – patelnia
  • plate – talerz
  • pot – garnek
  • spoon – łyżka
  • teapot – dzbanek na herbatę
  • table – stół
  • chair – krzesło
  • bowl – miska
  • pan – patelnia

Wykonajcie zadanie 1
https://games4esl.com/english-exercises/vocabulary-exercises/kitchen-vocabulary/
zad.1 Nazwijcie przedmioty pojawiające się na obrazkach.

Memory – zagrajcie w memory

Picture test – Wybierz odpowiedni obrazek. Dzieci 6 letnie mogą spróbować samodzielnie przeczytać wyraz do odnalezienia.

Policz ile jest pianek w kubeczku. Zamaluj odpowiednią liczbę.

Zadanie z kodowaniem dla grupy Kubusie. Proszę aby rodzice podawali współrzędne dziecku, a ono odpowiadało co znajduje się na tym kwadracie.

Enjoy!
p. Magda


ŚRODA 07.04.2021

Dzień dobry,

Piosenka na powitanie:

Dziś poznamy pierwsze pomieszczenie w domu. Jest to łazienka.

Słownictwo:

  • Bathroom – łazienka
  • Bath – wanna
  • Shower – prysznic
  • Soap – mydło
  • Brush – szczotka
  • Comb – grzebień
  • Mirror – lustro
  • Shampoo – szampon
  • Sponge – gąbka
  • Sink – umywalka
  • Toothbrush – szczoteczka do zębów
  • Towel – ręcznik
  • Toothpaste – pasta do zębów

Posłuchajcie piosenki. Czy słyszycie tam jakieś słówka które poznaliśmy dzisiaj?

Zagrajcie w domino:

Zabawa dla chętnych Bingo:

Miłej zabawy 🙂
p. Magda


WTOREK 06.04.2021

Good morning!

Posłuchajcie i powtarzajcie słówka:

Słownictwo:

  • House – dom
  • Window – okno
  • Roof – dach
  • Door – drzwi
  • Chimney – komin

Dzieci 3-4 letnie: Pokoloruj obrazek
Dzieci 5-6 letnie: Pokoloruj obrazek wg instrukcji

House is yellow. Roof is red. Door is green. Chimney is brown. Windows are blue.

Kolorujmy.pl - Kolorowanki do wydruku, kolorowanki dla dzieci on-line

Pokazujcie różne części domu i nazwijcie je. Dzieci starsze wypowiadają się całym zdaniem This is…

Miłej zabawy,
p. Magda


PIĄTEK 02.04.2021

Polecenie dla dziecka: Posłuchaj i połącz kolor (audio) z odpowiednią pisanką

Colourful Easter eggs… matching (learningapps.org)

Zabawa ruchowa- wykonywanie ćwiczeń razem z wielkanocnym zajączkiem

Hop Hop Little Bunny | Kids Song | The Kiboomers | Easter Songs | Easter Bunny | Children – YouTube

Pozdrawiam
p. Sonia


CZWARTEK 01.04.2021

Hello!

Piosenka na powitanie:

Jak zawsze na początku zajęć powtórzmy słówka:

EASTER – WIELKANOC
EASTER CHICK – KURCZACZEK WIELKANOCNY
EASTER EGG – PISANKA
EASTER BUNNY – ZAJĄCZEK WIELKANOCNY
EASTER BASKET – KOSZYCZEK WIELKANOCNY
CHOCOLATE EGG – JAJKO CZEKOLADOWE
EASTER LAMB – BARANEK WIELKANOCNY
CHOCOLATE BUNNY – ZAJĄCZEK Z CZEKOLADY

Zabawa „Show me”
Proszę wyświetlić dziecku na ekranie obrazki ze słówkami, które powtarzamy, np. z zadania które już robiliśmy w poniedziałek: PARY, lub wydrukowaną wersję rozłożyć na stoliku. Zachęcamy dziecko, aby za pomocą gestów pokazywały odpowiedni obrazek, np. Show me easer egg.

Zabawa „Yes/No”
Mając już wyświetlone obrazki możemy pobawić się we wskazywanie obrazka i nazwanie go. Jeżeli wskażemy zajączka wielkanocnego i powiemy dziecku This is an easter bunny. Dziecko powinno potwierdzić to słowami Yes, it is. Natomiast jeżeli źle nazwiemy dany obrazek, wskazując jajko wielkanocne i mówiąc This is a chocolate bunny. Dziecko powinno powiedzieć No, it isn’t. Dzieci 5-6 letnie powinny także nazwać wskazany przez nas obrazek: No, it isn’t. This is an easter egg.

Zabawa paluszkowa
Pamiętacie jak prosiłam w poniedziałek o wykonanie 5 zajączków na paluszki?
Właśnie teraz nam się przydadzą!
Załóżcie je na wasze paluszki i pobawmy się 🙂 Oczywiście można się pobawić bez zajączków.

This little bunny is jumping on the grass.
dziecko wykonuje podskoki kciukiem po dywanie

This little bunny is looking at us.
wskazuje palcem wskazującym w stronę twarzy i nim macha

This little bunny is rolling an egg.
wykonuje ruchy palcem środkowym imitujące turlanie jajka po dywanie

This little bunny has hurt his leg. Ouch!
macha palcem serdecznym i dmucha na niego

This little bunny is wiggling its nose,
wygina małym palcem nos

stretching its arms and touching its toes.
pokazuje mały wyprostowany palec, a następnie go zgina

A ile mamy paluszków? Policzmy razem.

Życzę Wam miłego dnia 🙂
p. Magda


ŚRODA 31.03.2021

Dzień dobry!

Spytajmy dziecka jak się miewa: How are you today?
Dziecko może odpowiedzieć: I’m great/ fine/ good/ bad.

Piosenka na powitanie:

Powtórzymy dziś słówka:

EASTER – WIELKANOC
EASTER CHICK – KURCZACZEK WIELKANOCNY
EASTER EGG – PISANKA
EASTER BUNNY – ZAJĄCZEK WIELKANOCNY
EASTER BASKET – KOSZYCZEK WIELKANOCNY
CHOCOLATE EGG – JAJKO CZEKOLADOWE
EASTER LAMB – BARANEK WIELKANOCNY
CHOCOLATE BUNNY – ZAJĄCZEK Z CZEKOLADY

Zagraj w Wielkanocne Dooble

Zaśpiewaj i pokazuj „Ten Bunnies Counting Song 1-10”

1 little, 2 little,
3 easter bunnies,

4 little, 5 little,
6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies // dzieci liczą na paluszkach
hopping all around!

hop hop hop STOP!
hop hop hop STOP!
hop hop hop STOP!
hop hop STOP! //dzieci skaczą, na stop zatrzymują się

1 little, 2 little,
3 easter bunnies,

4 little, 5 little,
6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies// dzieci liczą na paluszkach
running all around!

run run run STOP!
run run run STOP!
run run run STOP!
run run STOP! //dzieci biegają, na stop zatrzymują się

1 little, 2 little,
3 easter bunnies,

4 little, 5 little,
6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies // dzieci liczą na paluszkach
walking all around!

walk walk walk STOP!
walk walk walk STOP!
walk walk walk STOP!
walk walk STOP! //dzieci chodzą, na stop zatrzymują się

1 little, 2 little,
3 easter bunnies,

4 little, 5 little,
6 easter bunnies

7 little, 8 little 9 little 10 easter bunnies // dzieci liczą na paluszkach
skipping all around!

skip skip skip STOP!
skip skip skip STOP!
skip skip skip STOP!
skip skip STOP!//dzieci skaczą z nogi na nogę, na stop zatrzymują się

Have a nice day! 🙂
p. Magda


WTOREK 30.03.2021

Witajcie!

Powtórzymy dziś słówka:

EASTER – WIELKANOC
EASTER CHICK – KURCZACZEK WIELKANOCNY
EASTER EGG – PISANKA
EASTER BUNNY – ZAJĄCZEK WIELKANOCNY
EASTER BASKET – KOSZYCZEK WIELKANOCNY
CHOCOLATE EGG – JAJKO CZEKOLADOWE
EASTER LAMB – BARANEK WIELKANOCNY
CHOCOLATE BUNNY – ZAJĄCZEK Z CZEKOLADY

Dzieci lubią zabawę w pokazywanie na palcach ile razy mają powtórzyć dane słowo. Mówimy słowo w j. ang. i pokazujemy na palcach ile razy ma zostać ono powtórzone – możemy pokazać od 0 do 5 palców. Na 0 dziecko nie powinno nic powtórzyć. Jeżeli powtórzy za mało razy, za dużo lub odezwiemy się gdy jest 0 wykonuje wymyślone przez rodzica zadanie. z dziećmi 3-4 letnimi powtarzamy razem słówka. Dzieciom 5-6 letnim mówimy słówko raz a one samodzielnie liczą i powtarzają je.

Policzcie w języku angielskim ile jest danych elementów na obrazku. Dzieci 5-6 letnie zapisują wynik cyfrą, a 3-4 letnie rysują odpowiednią ilość kresek obok obrazka.

Połącz zajączki. Połączcie zajączki z ich odbiciami. Zajączki po lewej stronie zamiast zakolorowanych pisanek mają wpisane nazwy kolorów, dzieci sześcioletnie powinny samodzielnie przeczytać nazwy kolorów, dzieci 3-5 letnie powinny użyć oznakowania „głośnika” który znajduje się obok obrazka – po kliknięciu w niego zostanie odczytana im nazwa koloru.

ENJOY!
p. Magda


PONIEDZIAŁEK 29.03.2021
Dzień dobry!

Proszę powtórzcie dzisiaj słówka które poznaliśmy ostatnio:
EASTER – WIELKANOC
EASTER CHICK – KURCZACZEK WIELKANOCNY
EASTER EGG – PISANKA
EASTER BUNNY – ZAJĄCZEK WIELKANOCNY
EASTER BASKET – KOSZYCZEK WIELKANOCNY
CHOCOLATE EGG – JAJKO CZEKOLADOWE
EASTER LAMB – BARANEK WIELKANOCNY
CHOCOLATE BUNNY – ZAJĄCZEK Z CZEKOLADY

PARY – zadanie polega na znalezieniu pary. Przeciągnijcie kolorowe prostokąty do obrazków z polskimi podpisami.

Dzieci 3-4 letnie kolorują obrazek używając kolorów red, blue, green, yellow (czerwony, niebieski, zielony, żółty)
Dzieci 5-6 letnie kolorują obrazek według instrukcji:

„The circle is pink – koło jest różowe
The rectangles are purple – prostokąty są fioletowe
The line is yellow – linia jest żółta
The triangles are green – trójkąty są zielone
Easter egg is blue – pisanka jest niebieska
The zigzag is red – zygzak jest czerwony”

easter egg

Pomóż zajączkowi umieścić pisanki w odpowiednich koszyczkach.

Zadanie dla dzieci chętnych:

bunny1

Wytnijcie 5 zajączków, dorysujcie im buzie oraz pokolorujcie każdy na inny kolor. Paski sklejcie tak aby pasowały one na wasze paluszki. Każdy zajączek na jednym paluszku. Wszystkie muszą zmieścić się na jednej dłoni. Będą one nam pomocne w zabawie paluszkowej.

Dobrej zabawy!
p. Magda

Skip to content